Kannattavaa yritystoimintaa vahvalla arvopohjalla

Brändinimeä Shadeshares kantava yritys valmistaa laadukkaita puisia aurinkolaseja Keniassa. Vahva arvopohja ohjaa yrityksen kaikkea toimintaa. 

Keväällä 2018 brändinimeä Shadeshares kantava yritys solmi yhteistyösopimuksen kehitysyhteistyöjärjestö World Visionin kanssa ja aloitti laadukkaiden puusta valmistettujen aurinkolasien valmistuksen Keniassa. 

 

Lasit valmistetaan alusta asti World Visionin slumminuorten kouluttamiseen ja työllistämiseen keskittyvässä työpajassa Kenian Nairobissa. Shadesharesin Co-Founder Sari Kanti-Paul kertoo yrityksen toimintaperiaatteen nojaavan vahvasti arvopohjaan: ”Meillä ajatuksena on aina ollut, että kannattavaa yritystoimintaa voi tehdä niin, että siinä on mukana vahva arvopohja ja tarina.” Aurinkolaseja myydessään Sari ei myykään pelkästään aurinkolaseja, vaan tarinan. Yrityksellä on useita konkreettisia keinoja arvojensa toteuttamiseksi hyväntekeväisyyslahjoituksista aina puiden istuttamiseen asti.

 

Arvopohja on yksi Shadesharesiä ja DHL:ää vahvasti yhdistävä tekijä. Deutsche Post DHL Groupin maailmanlaajuinen ympäristönsuojelutavoite on vähentää kaikki logistiikan päästöt nollaan vuoteen 2050 mennessä. DHL onkin oiva valinta kuljetuskumppaniksi yritykselle, jolle ympäristönsuojelu on lähellä sydäntä.

 

Yhtenevä arvopohja on kuitenkin vain bonusta kysyttäessä syytä käyttää DHL Expressiä yrityksen kuljetuskumppanina. Kun yhteistyö ei aiemman kuljetusyrityksen kanssa toiminut, Shadesharesillä oli tarve Sari Kanti-Paulin mukaan luotettavalle, tehokkaalle ja asiakaspalvelua ymmärtävälle toimijalle. DHL Express on toistaiseksi onnistunut täyttämään kaikki toiveet, joita heillä on kuljetuskumppanille ollut. 

 

"DHL Express kuuntelee ja kunniottaa asiakasta, vaikka olisi kyseessä pieni asiakas, kuten me olemme. Lupaukset ovat aina pitäneet ja pidän siitä, että dialogi yhteyshenkilömme kanssa toimii saumattomasti.” Sari kertoo.

 

Välillä on ollut myös täpäriä tilanteita, joista ollaan selvitty kunnialla: ”Käymme paljon erilaisilla messuilla esittelemässä aurinkolaseja ja välillä on sattunut sellaista, että olemme itse laittaneet messuille menossa olevan aurinkolasilähetyksen matkaan liian myöhään. Tällaisissa tilanteissa DHL on kääntänyt kivet ja kannot, jotta lasit on saatu ajoissa perille.” Sari myös arvostaa henkilökohtaista sparrausta, jota DHL on tarjonnut heidän Kenian pään työntekijöilleen lähetysten valmisteluun liittyen. 

 

Katso video Shadesharesin toiminnasta täältä.

Shadeshares

  • Perustettu keväällä 2018
  • Aurinkolasien myyntihinnasta 20% menee suoraan nuorten koulutukseen ja työllistämiseen Keniassa sekä 10% ohjataan kotimaisiin hyväntekeväisyyskohteisiin.
  • Pyrkii pitämään toimintansa täysin hiilineutraalina esimerkiksi istuttamalla jokaista myytyä aurinkolasia kohden puuntaimen Afrikkaan.

Avaa DHL Express -asiakasnumero