Markkinoiden ja kaupallisen ympäristön nopea kehitys sekä kätevän palvelun tarjoaminen ovat muutamia vähittäiskaupan haasteista. Niihin vastatakseen toimitusketjujen on tarjottava saumatonta palvelua. Kohtaamme nämä haasteet yhteistyössä ja haemme niihin innovatiivisia ratkaisuja yhdessä kanssasi.
Arvostamme yksityisyyttäsi, emmekä jaa tietojasi kolmansille osapuolille.
Nykypäivän muotiteollisuudessa etulyöntiasemaan tarvitaan luovuutta, rohkeita malleja ja ajan hengen tuntemusta. Kulissien takana on myös oltava nopea, tehokas ja erittäin hyvin organisoitunut...ja tässä DHL astuu mukaan kuvioon.
Nopeat kansainväliset kuljetuksemme ovat vuosien varrella olleet ratkaisevia lukemattomille startup-yrityksille, näyttelyille ja avajaisille. Olemme mukana myös muissa muodin vähittäismyynnin vaiheissa: virtaviivaistamme toimitusketjuja, vähennämme varastotarpeita ja lyhennämme toimitusaikoja, hankimme materiaaleja, annamme neuvoja paikallisista tullisäännöksistä ja verotuksesta ja huolehdimme jopa tuotantoprosessin laadunvalvonnasta.
Tiedämme, että vaativilla asiakkailla, erittäin kilpailluilla markkinoilla, monikanavaisella vähittäiskaupalla, lisääntyneellä räätälöinnillä ja muilla vähittäiskaupan haasteilla on merkittäviä vaikutuksia logistiikkaan. Siksi tarjoammekin joukon ratkaisuja, jotka voivat parantaa toimitusketjun jokaista vaihetta, tyydyttää asiakkaita ja auttaa sinua optimoimaan markkina-asemaasi.
DHL on virallinen Fashion Week -yhteistyökumppani.
Katso video muotilogistiikasta.
DHL:n pitkän aikavälin tavoitteena on saada logistiikkatoimintojemme päästöt nollaan vuoteen 2050 mennessä. Kumppanuussuhteiden avulla haluamme korostaa kestävän kehityksen merkitystä muodissa ja pyrimme inspiroimaan yrityksiä ja kuluttajia noudattamaan suosituksia. Seuraavassa on joitakin esimerkkejä viimeaikaisista tavoistamme kannustaa positiivisiin muutoksiin.
Kehitimme yhteistyössä British Fashion Councilin ja kansalaisjärjestö Julie's Bicyclen kanssa oivaltavan Fashion & Environment -julkaisun, jossa käsitellään maailmanlaajuisen muotiteollisuuden ympäristövaikutuksia, annetaan suosituksia kestävistä käytännöistä ja tarkastellaan tulevaisuuden ratkaisuja, joiden avulla voidaan varmistaa, että yritykset ja kuluttajat ympäri maailmaa suuntautuvat edelleen kohti "positiivista muotia".
Podcast-sarjassa ”Drive, Stories of Sustainable Entrepreneurship” kuusi vaikutusvaltaista yrittäjää kertoo, miten he ovat johtaneet kestävän muotibrändin maailmanlaajuiseen menestykseen. Samalla he jakavat näkemyksiään liiketoimintaosaamisen ja todellisten kestävien tavoitteiden yhdistämisestä.
Upcycle Your Style -kilpailussa muotia rakastavia kutsuttiin jakamaan kuvia parhaista käytetyistä vaatteista uudistetuista luomuksistansa. Vuonna 2020 kilpailuun osallistui neljässä kuukaudessa yli 1 000 henkilöä ympäri maailmaa.
Ketterä, reagoiva ja vastuullinen logistiikkastrategia on elintärkeä muotikaupan menestyksen kannalta. Mutta miten pienet ja keskisuuret yritykset voivat nykyisessä epävarmassa ja jatkuvasti muuttuvassa ilmapiirissä ryhtyä tarvittaviin toimiin logistiikkastrategioidensa uudistamiseksi kestävämmiksi?
Tämä kysymys oli keskeinen aihe DHL:n viimeisimmässä webinaarissa, joka järjestettiin yhdessä johtavan muotialan uutis- ja liiketoimintafoorumin The Business of Fashion (BoF) kanssa. DHL:n ja BoF:n yhteistyöhön kuuluvassa webinaarissa tarkasteltiin, miten pk-yritykset voivat ottaa käyttöön keskeisiä logistiikkastrategioita, joilla ne voivat turvata liiketoimintansa tulevaisuutta varten ja vähentää samalla ympäristövaikutuksiaan.
DHL Express järjesti kestävän kehityksen -teemalla ajankohtaisen maksuttoman webinaarin. Mitä kestävä kehitys tarkoittaa muodissa ja mitkä ovat sen haasteet? Puusta uutta tekstiilikuitua. Kestävää designia vastuullisesti. Vastuullisuus logistiikassa.
Näistä aiheista puhuttiin reilun 1,5 tunnin webinaarissamme yhdessä Aalto-yliopiston professori Minna Halmeen, Spinnovan Reetta Hassisen, Andiatan Nita Salon ja DHL Expressin Mika Reposen kanssa.
Kiertotalouden omaksuminen on avainasemassa varmistamaan, että maailmanlaajuinen tuotanto ja kulutus ovat kestävyystavoitteiden mukaisia. Kiertotalousmalli antaa valmistajille mahdollisuuden pidentää tuotteen elinkaarta, vähentää jätettä ja optimoida vedenkulutusta sekä optimoida toimitusketjuja kestävän liiketoimintamallin rakentamiseksi.
Tämä raportti on tutkimus siitä, kuinka logistiikka voi auttaa kulutustavarateollisuutta selviytymään ilmastokriisistä ja muista ympäristöhaasteista auttamalla sulkemaan toimitusketjun silmukan.
Naisten tyylikäs ja vaatimaton muoti ei ole vain Lähi-idän musliminaisten alaa. Se on maailmanlaajuinen ilmiö, jonka valtavirran muotiliikkeet ovat suurelta osin jättäneet huomiotta. The Modist, vaatimattomaan muotiin erikoistunut verkkokauppayhtiö, ei tee kompromisseja tyylin suhteen, vaan antaa kuluttajille viehättävän, muodikkaan vaatekaapin. Tämä on tarina siitä, miten he tekivät sen.